VIIKKOSUUNNITELMA
Ihastjärven koulu 015-650132, 3-4lk, luokanopettaja Jaana Strandman 050-9100540 tai 044-7945504 ja sähköpostiosoite: [email protected], http://ihastjarvi.vuodatus.net
Viikko 20  9-13.3.2009
Aihealueet ja sisällöt sekä viestit kotiin:

Äidinkieli:  lauseet(kysymys-, huudahdus- ja toteamuslause) esitelmän työstäminen
                      
Matematiikka:  3lk Lukualue 0-10000, kertotaulun kertausta ja allekkainlaskua
                                4lk tilavuuden ja pituuden yksiköt

Ympäristötieto: Suomen maantieto, YL-koe pe 13.3. kirjasta s.104-147 kertauksessa kysytään mm.maanosat, pohjoismaat ja Baltian maat pääkaupunkeineen, Suomen suurimmat kaupungit, järvet, tunturit, joet ja läänit karttatehtävänä.

Kuvaamataito: askartelu

Musiikki: bändisoiton alkeet

Liikunta: Ma 9.3. luistelua ja Pe 13.3. hiihtoa

Käsityö:  neulonnan ja naulakon jatkaminen

Teemakeskiviikko: Esitelmän työstäminen

Kerhomaanantai: Askartelu

VIESTIT:

•    Kouluväki oppilaineen ja henkilökunta on päättänyt perustaa koululle oppilaskunnan. Siihen valitaan vaaleilla 6 oppilasta  ja tällä viikolla oppilasehdokkaat voivat tehdä ”vaalityötä” itsestään esim. vaalimainos ja puhe. Oppilaskunnan äänestys on pe 13.3. ja Oppilaskunta aloittaa työskentelynsä maanantaina 16.3. Oppilaskunta on päätetty valita lukuvuodeksi kerrallaan ja seuraavat oppilaskunnan jäsenet valitaan elokuussa 2009. 
•    Ma 9.3. Jaana koulutuksessa, sijaisena Maaret Deufel-Kirjalainen
•    Tämä toimii-kilpailuun Mikkelin ammattiopistolle to 13.3. klo 9.30-14.00 koulustamme tiukan äänestyksen jälkeen lähtevät Mauri-työ (Heta, Pauliina, Tuomas ja Joonatan S.) ja Jääkarhu ja sivistys-työ (Aatu, Nita, Jesse). Vain kilpailijat osallistuvat ja yksi opettajista lähtee heidän mukaansa.
•    Kylän kehittämispäivä OsaII jatkuu su 15.3.2009 klo 15 koululla. Paikalla myös kehitysjohtaja Soile Kuitunen. Tapahtumasta vastaa koulun neuvottelukunta. Ohjelmaa koko perheelle. Tervetuloa joukolla mukaan!Keskustelupalsta internetissä osoitteessa makami.ning.com. Käykää myös siellä lukemassa ja kommentoimassa.