Luemme juuri Jukka Parkkisen tekemää kirjaa jonka nimi on Kaupungin kaunein lyyli.Joten siinä sitten keksimme että kirjoitamme omia sonetteja.

 Lyyli ei ole sika

 eikä ikinä vika

 Hän ei haise

 Eikä ole kuin paise

Valtteri


Täs sulle ruusu,

anna mulle pitkä "puusu".

Aina kun mietin sua,

mietin miten rakastua.

Piditkö sä koskaan musta,

mä pidän aina susta.

Miten saan sut iskettyä,

kunhan en tuu listittyä.

Lasse


 Pete sussa on tyyliä,

en tarttee mitään lyyliä.

Ei tarttee rakastua,

mut ilman sua alan pakastua.

Hanna


Minä pidän susta ja säkin varmaan musta

meillä on varmaan vähän yhteistä

niin pitäiskö meidän pitää yhteyttä.

Jere


Siä oot yht ihana ku Anne Mattila

Et sentää mikää puurokattila

Siä oot sulone ku siili

Ja painat vähemmän ku tiili

Siä oot mun söpöliini oma

Ja vieläki nii soma

Heli

Tykkään susta

kun oot niin musta

vaik oot märkä

et oo härkä

kun niityll on sello 

ja pöydällä kello

oot suloinen ja alakuloinen kuin Lotta

jolla on pieni rotta.

Jenna-Maria

Minä en rakasta lyyliä,

koska häneltä ei saa kotiin kyytiä,

eikä hänessä ole lainkaan tyyliä,

ja hän on täynnä syyliä.

Tomi

Kun katson sua silmiin mieli nousee pilviin.

Taru