PUUNI TARINA
 
Olin kylmässä pussissa kaupassa kuukausia luulin jo että minua ei osteta. Kunnes eräänä päivänä minut haettiin minut ja pari muuta siementä. Minut pistettiin maan sisälle. Olin yksin eikä ollut juttukaveria. Sain ravintoa ja vettä maasta ja hiilidioksidia sain ilmasta. Kunnes eräänä päivänä valo sokaisi minut. En vähään aikaan pystynyt hahmottamaan mitään. Sitten näin sen. Olin koulun pihalla. Olin siis päässyt maan pintapuolelle. Vuoden päästä minulla alkoivat jo kasvaa luumut oksissani. Mutta lapset aina repivät kaikki luumut pois oksistani. Mieleni olisi tehnyt läimäyttää poikaa ihan kunnolla. Kun, heitti kaikki herkulliset luumuni maahan! Joka kesä oli ihana saada vettä lämpimän auringon jälkeen. Kerran kaksi poikaa kävivät ottamassa koulu tehtävään pari lehteä. Ei pari lehteä haitannut mitään. ,jos oli koulu tehtävä kyseessä. Täällä minä olen koulun ja saunan välissä olen vihdoin kasvanut oikeaan kokooni.