Huhtikuu 2007: Kuukausisuunnitelma<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Voi tätä kevään ihanuutta. Toivottavasti saamme nauttia pitkästä ihanasta, lämpimästä keväästä mahdollisimman pitkään. Kyllä tämä ensimmäinen työvuoteni täällä Ihastjärven koululla on ollut ikimuistoinen vuosi myös säiden suhteen! Tässä kuitenkin huhtikuun toimintasuunnitelma.

 

Äidinkieli:

  1. luokka

-         Jatkamme päiväkirjan kirjoittamista.

-         Kielitajun kehittämisessä jatkamme yksikköjen ja monikkojen tunnistamista ja tuottamista lauseissa.

-         Harjoittelemme kirjoittamaan yhdyssanoja.

-         LUKULÄKSYT ovat kotitehtäviä samalla tavalla kuin matematiikan tehtävät. Muistakaa kannustaa lastanne lukemaan ääneen!

 

 Esikoulaiset

- Kerrataan kaikkia kirjaimia ja samalla muistellaan äänteen ja kirjaimen vastaavuutta.

- Kirjaimista tavuiksi. Opetellaan yhdistämään äänteitä toisiinsa.

- Luokittelua.

- Aikuinen lukee lapsille ja keskustellaan kuullun pohjalta.

 

Matematiikka

  1. luokka

-         Jätämme geometrian ja mittaamisen väliin (palaamme asiaan toukokuussa) ja siirrymme saman tien matematiikan kirjan sivulle 80. Siirrymme lukualueelle 0 – 100. Koska matematiikan opetussuunnitelmassa aikataulu on tiukka, tällä tavalla varmistan, että oppilaille jää riittävästi harjoitusaikaa tuolle lukualueelle. Toisaalta geometria ja mittaaminen ovat aihealueita, joita on helpompi omaksua viimeisinä kouluviikkoina.

 

Esikoululaiset:

- Nyt leikitään kauppaa. Pelataan täysillä euroilla ja mietitään mihin ostoksiin esim. 10

 

-          

euron raha riittää.

-         Opetellaan tunnistamaan kellosta tasa- ja puolitunnit.

-         Luokittelutehtävät jatkuvat.

 

Ylli

-         Tutkimme vielä valon, lämmön ja äänen ja sitten siirrymme tutustumaan järven elinympäristöön.

 

Uskonto

-         Käymme läpi pääsiäisen tapahtumat.

-         Pääsiäisen jälkeen siirrymme pohtimaan lähetyskäskyä ja mitä se käytännössä tarkoittaa.

 

Musiikki

-         Koulullemme on hankittu mm lisää kanteleita, joten palaamme vielä harjoittelemaan kanteleen soittoa.

-         Jatkamme hienosti rytmiorkesterin harjoittelemista.

-         Laulamme keväisiä lauluja…

 

Kuvataide

-         Merellinen maisema: yhdistelmätyö (leikkaus, liimaus, revintä)

-         Teemme leikkikellon

-         Taulu neulahuovutuksen avulla

 

Käsityö:

- Vohvelityöt jatkuvat ekaluokkalaisilla.

- Esikoululaiset harjoittelevat ”kudontaa”

 

Liikunta

-         Erillisen suunnitelman mukaan

 

MUUTA MUISTETTAVAA:

  • KE 11.4. VANHEMPAINILTA KLO 18.30. Kahvitarjoilu alkaa klo 18. Aiheina mm. liikenneturvallisuus ja kevään ohjelma.

  • Ma 23.4. teatteriretki kaupunkiin. Menemme katsomaan Vekkuliteatterin esitystä ”Omenamysteeria”.

  • Keskustelen kaikkien oppilaitteni vanhempien kanssa mielelläni kevään aikana. Voimme tavata koululla tai sopia puhelinkeskusteluajan, jolloin minä soitan koteihin. Miettikää kuinka haluatte! Palataan asiaan vanhempainillassa.

 

Puro solisee.

                                   Kevät tullut on.

Karhu heräilee.

                                   Kevät tullut on

Säde lämmittää, luonnon herättää.  

                                   Säde lämmittää, kevät tullut on.

 

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Minna