Muinaisen Egyptin yhteiskuntapyramidi toteutuu luokassamme tämän päivän ajan.
Kirjuri kirjoittaa tarinan tänne..

Olen kirjuri, Malik, omistan hyvän talon, minulla on perhe ja nämä tukevat minua työssäni. Perheeseeni kuuluu yksi poika, yksi tyttö ja tietenkin ihana vaimoni. Vaimoni on virkamies ja se on osa syistä että olemme rikkaita. Perheeni pitävät työstäni. Kirjoitan vapaa ajalla satuja lapsilleni. Omaan paljon aikaa perheelleni kun on vapaa-aikaa...

Pidän hienoja pellavavaatteita joita käsityöläiset valmistavat minulle. Minä teen listaa ihmisten tekemistä kaupankäynneistä ja kirjaan myös ylös viljasadon... Olen työni varrella katsonut että työläisten työ sujuu, työntarkastajien puolesta. Osaan kirjoittaa, lukea ja laskea. Näitä ominaisuuksia löytyy harvalta egyptiläseltä. Olen parhaan tason kirjuri ja saan hyvän palkan... Olen siis rikas ja siksi minulla on hyvät vaatteet ja erinomainen asunto. Perheeni on onnellinen ja muutenki elämäni on hyvillä mallilla Egyptissä.

Tavallisena päivänä teen työtä josta pidän. Kirjurina oleminen ei ole vaikeaa, ihmiset arvostavat minua ja perhettäni. Minulla on hyvä olo kun minulla on onnellinen työ ja en ole orja. Faarao arvostaa työtäni, sillä ilman minua Faaraon pitäisi tehdä itse kirjaa asiostaa. Kun olen kirjannut sadon ylös, vien sen Faaraon nähtäväksi. Faarao ei ole kskaa huutanut minulle, sillä asia on niin että minä yleensä korotan ääntäni, muttä Faarao kyllä ymmärtää minua.

Kirjuri, Malik Zaki Lasse Corvinus (etunimi, toinen nimi, kolmas nimi ja sukunimi)