5.-6. luokkalaisten pohdintoja ja otteita kirjeistä:

-Oltais aamulla kaupungilla

-Mentäïs leffaan

-ostettais paljon karkkia

-ostettais vaatteita

-mentäis syömään hyvin

-tultais seittemän maissa kotiin

-Oltais koko perhe koossa.

-Minä toivon ,että iskä tulisi noin kello nejältä kotiin.

-Nukun aamulla pitkään ja pelailen netissä pelejä kavereitten kanssa....

-Katsoisin leffoja kavereitten kanssa....

-lähden uimaan

-toivon että äiti tulisi kolmelta

-menisin kavereiden kanssa katsomaa elokuvaa

-olisi tyttöystävä

-olisin rikas

-voisin olla enemmän kavereiden kanssa

-kukaan ei kiusaisi minun kavereitani

olisi mukava viettää lepopäivä jolloin voisi nukkua kahteentoista asti ja aamijaisena olisi salaattia jossa olisi fetaa, ranskalaista salaatin kastiketta, sipuli, tomaattia yms. kun koko perhe olisi saanut syötyä niin sukulaiset tulisivat käymään ja alottaisimme monopolin.

-Minun unelmani olisi viettää edes yksi lepopäivä ihmisten/eläinten kanssa jotka eivät ole elävien kirjoilla

-Minun mielestäni uiminen on paras mahdollinen tapa viettää lepopäivä, tottakai perheen kanssa siitä tulee kaikkein parasta!!!

-olen perheen kanssa

- Olisin pikku siskoni kanssa

- Menisimme Tornimäelle ja olisimme siellä koko päivän kamujen kanssa hauskuuttelemassa.