Hei! Olen Harvapiikki Mäntynen. Olen 9 vuotta vanha. Minulla on 5 hyvää ystävää, Kutonen, Kartsanen, Piuhka, Leppis ja Poukkonen. Olen Juurikoulussa ja meitä opettaa herra Myyrä. Hän aina kuiskaa tietoa meidän juurille ja me kuuntelemme. Osaan jo puukkoset joita te kutsutte aakkosiksi. Minun pappani on nähnyt kun teidän koulua rakennettiin. Papan veli on kylläkin osa koulun kalustoa...   Äitini on puutentti (presidentti), Isäni on puuhajohtaja (puheenjohtaja), ja minulla ei ole sisaria. Me männyt vihaamme jäniksiä ja hirviä. Ne kummatkin syövät meitä. Mutta me olemme viisaita ja viritämme ansaja. Ensin me säästämme vettä noin 10 litraa. Kun vesi hautoo maan alla, sinne muodostuu kolo. Kun hirvi astuu kolon päälle, se kaatuu ja lähtee lipettiin.

Me puut olemme varsin hitaita liikkumaan, joten me emme liiku varsinkaan. Me juttelemme toisille juurilla. Emme varsinaisesti juttele, me kutitamme toisiamme juurilla. Se on meidän viestintätapa. Hauskinta Elämässäni on ollut ku tuuli repi minut maasta irti ja heitti minut monella voltilla tähän kohtaan. Ja olen vieläkin elossa!!

           Lasse

Kuvia päivän projektista.

.843172.jpg

843169.jpg